MD SLOVAKIA s.r.o.

Profesionálne poradenstvo pri výbere spotrebičov kuchynských zostáv

Káva Italcaffé - ponuka vybranej zrnkovej a mletej kávy

 

Pri objednávke na 30,-€ doprava v rámci Bratislavy ZDARMA a samozrejme ponúkaný tovar máme SKLADOM!

V tejto kategórii nie sú žiadne výrobky.

 

 

Káva je príťažlivá komodita      

                                                                               

Ennio Poli, zakladateľ firmy, začal podnikať v 60. rokoch s predajom benzínu, ale čoskoro zistil, že káva má väčší obchodný potenciál. Po druhej svetovej vojne sa káva stávala v Taliansku stále populárnejšou. Stále patrila k luxusným tovarom, ale s rastom talianskej ekonomiky si ju mohli dovoliť čoraz širšie masy ľudí. „Káva ma vždy priťahovala nielen ako komodita, ale aj ako podnikateľská príležitosť,“ hovorí Ennio Poli o rozhodnutí venovať sa káve. Celý proces obchodovania s kávou, od jej nákupu na plantážach, cez praženie až po predaj bol a stále je pre podnikateľa príťažlivý biznis.

 

Cesta na trh

 


Odklon podnikania od benzínu ku káve bola dobrá voľba. Predaj kávy rástol veľmi rýchlo. Čoskoro sa káva stala najpredávanejšou komoditou po rope a predbehla oceľ. Ennio Poli založil Italcaffé v roku 1969 a začínal ako malý neznámy hráč na trhu. Presadiť sa v podmienkach, kde veľkí dodávatelia kávy už mali svojich stálych maloobchodných odberateľov rozdelených medzi seba nebolo ľahké. Až 90 % trhu s tvorili malé kaviarne a obchodíky so stálymi dodávateľmi. Poli sám hovorí „mal som veľké šťastie“, že sa v 70-tych rokoch začali stavať v Taliansku prvé supermarkety, ktoré lákali ľudí svojou cenovou politikou avšak dodávateľom akceptovali iba malé marže, čo bolo dôvodom prečo sa tam veľkí hráči nehrnuli. „My sme to skúsili a vyšlo nám to,“ spomína Poli. Cez supermarkety si firma vybudovala meno a získala priestor na trhu. Postupne sa dostala nielen do kaviarní, ale aj do hotelov a reštaurácii. V začiatkoch pôsobila v severnej časti Talianska v okolí mesta La Spezia, kde dodnes sídli. Postupne prenikla aj na zahraničné trhy. Dnes vyváža kávu do 30 krajín sveta, medzi iným aj do Nepálu. Najväčší zahraniční odberatelia sú dlhodobo Švédi a Austrálčania.

 

Skúsenosť je dôležitejšia ako technika

 

Aby ste sa presadili v kávovom biznise musíte niečím zaujať. Firma Italcaffé vsadila na kvalitu a veľké kávové zrná. Ku kvalitnej káve sa musela dopracovať postupne. Poli vysvetľuje, že káva je zložitá komodita, ktorej sa musíte venovať roky, aby ste objavili plantáže kde sa pestuje kvalitná surovina. Ale len kvalitná surová káva k úspechu na trhu nestačí. Musíte získať aj cit a skúsenosti pri jej miešaní a pražení. Problém je v tom, že každý rok je úroda kávy rôzna podľa počasia a iba skúsení pražiari vedia ako jej chuť harmonizovať.

Surová zelená káva v pomere, ktorý zvolia skúsení miešači, sa najprv na linke očistí od nečistôt, následne ide na 20 až 30 minút do pražiarne a po upražení potom do chladiaceho bubna. Ochladené upražené zrnká kávy sa balia do vákuových vrecúšok, ktoré dlhodobo zachovajú arómu. Technológia je dôležitá, ale nie najpodstatnejšia, tvrdí Poli a dodáva, že najdôležitejšie sú chuťové poháriky majstra pražiara. Výsledný produkt prechádza viac stupňovou kontrolou. Manažéri kvality, medzi ktorými je aj syn majiteľa Remo, ochutnávajú kávu s cukrom aj bez cukru a posudzujú jej kvalitu. Firma má modernú technológiu praženia, ktorá dokáže kávu pražiť kratšie a rovnomernejšie. Preto sa káva nepripáli, udrží si viac chuti, je krémovejšia a aromatickejšia.

 

Kapsule sú drahšie, ale praktickejšie

 

Italcaffé zachytáva aj moderné trendy v príprave kávy. Okrem praženej zrnovej či mletej kávy predávajú aj kávové kapsule a podušky, tzv. POD-y. O tomto trende si Poli myslí, že nie je iba dočasný a časom sa presadí. Jeho väčšie rozšírenie záleží na cenovej dostupnosti, ale aj na zmene životného štýlu. Ekonomika je dôležitá v tom, že ešte stále sú kapsule a podušky niekoľkonásobne drahšie ako káva z tradičného kávovaru či Moka kanvice. Na druhej strane moderné kávovary majú prednosť v rýchlosti a praktickosti prípravy kávy, ktorá vyhovuje najmä mladým ľuďom. Navyše príprava kávy je aj čistejšia a kvalita rovnaká. Stráca sa iba rituál mletia a plnenia kávy. Firma zatiaľ neplánuje rozšíriť biznis s kávou o vlastné kaviarne. Poli hovorí, že čo robia chcú robiť dobre a pri kaviarňach ešte nemajú dostatočné know how ako ich kvalitne riadiť. To radšej nechávajú na svojich odberateľov.

                                                                                                                                        

Prihlásenie

Táto stránka používa cookies. Viac info